Makro

De uitstraling van een retailbedrijf begint bij het verkoopsteam. Canada zocht de kortste, meest toegankelijke en overtuigendste weg naar het kloppend hart van Makro en Metro België: de 3600 medewerkers die elke dag rechtstreeks of onrechtstreeks in contact komen met het klantenbestand. Wanneer zij hun job leuk vinden, vinden prospects hen leuk en dat resulteert uiteindelijk in een groter publiek dat Makro en Metro "leuk vindt". Geheime Canadese ontwapeners in deze complexe opdracht: vereenvoudiging, visualisering en positivisme. Illustraties en waarde-iconen zorgden voor een herkenbare look&feel die het hoge lees-en-hoor-me-niet-gehalte definitief de mond snoerden. Weg vertikaal paternalisme, de beste taal klinkt horizontaal! Merkenpaspoort, complimentenstickers, animatie-en brandfilmpje, affiches, teasende toiletposters, ondersteuning bij interne presentaties, waardesjoelbakken... you name it, we made it! De meeste info is vanzelfsprekend enkel bedoeld voor de interne keuken van Makro en Metro, maar we lichten graag een vormelijk tipje van de sluier.