TRAVAK

Hoe lok je koopdriftig volk naar stoffig niemandsland waar handelaars met de handen in het haar zitten? Als antwoord op deze briefing van Stad Gent ontwikkelde Canada TRAVAK, een shop-upzone in de Brabantdam én een wervend merk dat een upgrade van de shopbeleving garandeert. Op de Bravoko-as verschijnen in het najaar van 2015 eigenzinnige extra’s die enkel en alleen ‘op poppen’ omdat er een werf is neergestreken. De werken doen dus niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk stof opwaaien. Kort samengevat, biedt de werf ruimte aan ondernemende durvers, in de vorm van een expocontainer met zicht op de Krook, een klassieke tram met podiuminvulling en de inkleding van leegstaande vitrines. Een selectie van talentvolle creatieve of ambachtelijke projecten wordt er in de kijker gezet. Als TRAVAK neerstrijkt, ontstaat er dus een tijdelijke stofwisseling tussen de lokale handelaars en verschillende getalenteerde creatievelingen en ondernemers. Werken doen als het ware werken. Werven werven. ‘TRAVAK’, afkomstig van travakken, is een concept dat perfect mobiel is en geïntegreerd kan worden in andere stadswerven.